Cookie-instellingen

Deze website gebruikt Cookies.

Meer informatie over het gebruik van cookies en gegevensverwerking vindt u onder onze cookie- en privacy-policy .

U kunt hieronder uw cookie-instellingen kiezen en accepteren:

De 3 belangrijkste aspecten van goede IT-service

Goede IT-service, dat klinkt als een aantrekkelijk aanbod. Maar is dat ook zo? Doorvragen is belangrijk, want goede IT-service is voor iedereen anders. De één verstaat onder goede IT-service hulp bij technische problemen. Terwijl een ander bij goede IT-services verwacht dat dit ook het voorkomen van storingen en (veiligheids)problemen omvat. Wat jouw verwachtingen ook zijn op het gebied van IT-services, het is belangrijk om deze vooraf goed af te stemmen met jouw IT-dienstverlener. Doe dat aan de hand van de 3 belangrijkste aspecten van IT services. Dan weet je zeker dat de IT-service van jouw IT-dienstverlener goed is.


Vooraf in gesprek gaan met je IT-dienstverlener is dus belangrijk. Zo kom je tot goede afspraken en kun je in overleg ook zelf maatregelen nemen, bijvoorbeeld op het gebied van systeembeheer of rond IT projecten. Juist door vooraf goed te bespreken wat de IT-service omvat, zorg je voor optimaal beheer en onderhoud van jouw IT.

marc

Neem de juiste maatregelen

Ga je eigen organisatie eens na. Kun je misschien vooraf al maatregelen nemen tegen bepaalde ongewenste situaties? Bijvoorbeeld: is jouw organisatie voor het gebruik van webapplicaties sterk afhankelijk van de beschikbaarheid van internet? Dan zou je een redundante firewall en redundante internetverbinding kunnen nemen. Zoek je op wat ‘redundant’ betekent, dan ontdek je dat dit ‘overbodig’ is. Maar hoe overbodig is iets, als het je de zekerheid biedt van bedrijfscontinuïteit? Meervoudig uitrusten betekent in dit geval dus kiezen voor betrouwbaarheid. Zo zijn er meer maatregelen die je zelf kunt nemen op het gebied van IT. Ga hierover tijdig met je IT-dienstverlener in gesprek.


Maak goede afspraken

Natuurlijk, er kan altijd iets fout gaat. In dat geval is het belangrijk om te weten, dat jouw IT-dienstverlener voor je klaar staat. Misschien dat de standaard dienstverlening volstaat, maar wil je echt zeker zijn, ga dan in gesprek over een SLA-overeenkomst (Service Level Agreement). Je kunt dan bijvoorbeeld afspreken dat er altijd een IT-helpdesk voor je klaar staat. Met een SLA weet je kortom wat je kunt verwachten van de IT-services. En bovendien, je kunt je leverancier erop aanspreken als hij niet de afgesproken service levert.


Zorg dat je elkaar kent

Ondanks alle genomen maatregelen en de gemaakte service afspraken, is het belangrijk om te weten of jouw IT-dienstverlener er echt voor je is. Het is bijvoorbeeld fijn om even te kunnen bellen en te weten dat je direct kan worden geholpen. Om deze dienstverlening zo efficiënt mogelijk te kunnen bieden, is het belangrijk dat de IT-medewerkers jouw bedrijf en jouw medewerkers kennen. Dat schakelt nu eenmaal een stuk beter en sneller. Kortom, start je een IT-service traject bij jouw IT-dienstverlener, nodig dan de belangrijkste contactpersonen bij jou uit op je bedrijf. Zo draag je zelf eenvoudig bij aan goede IT-service.

maikel-1

Meer weten?

Maikel, onze accountmanager, helpt je graag verder. Je kunt hem mailen of bellen.

E-mail: m.koekkoek@solviteers.nl | Telefoonnummer: 06 13 08 38 22