Cookie-instellingen

Deze website gebruikt Cookies.

Meer informatie over het gebruik van cookies en gegevensverwerking vindt u onder onze cookie- en privacy-policy .

U kunt hieronder uw cookie-instellingen kiezen en accepteren:

Waarom ICT uitbesteden?

Er zijn veel verschillende redenen waarom bedrijven overwegen hun ICT uit te besteden. De complexiteit van ICT neemt toe, zowel van de onderliggende technologie als op het gebied van integraties. Het op peil houden van de benodigde kennis wordt steeds een grotere uitdaging dat wordt verergerd door het verloop onder het ICT-personeel. De werkdruk neemt toe, fouten liggen op de loer, de kosten lopen op en de continuïteit van ICT kan niet langer worden gegarandeerd. Het outsourcen van je ICT kan dan een oplossing zijn.

waarom-ict-uitbesteden-solviteers

De voordelen van ICT uitbesteden

Het uitbesteden van ICT biedt een aantal voordelen:


  1. Expertise: Je krijgt de beschikking over de specifieke vaardigheden en expertise die je nodig hebt, zonder extra mensen te hoeven inhuren, aannemen, inwerken of opleiden.
  2. Flexibiliteit: Je krijgt meer flexibiliteit om de capaciteit aan de omstandigheden aan te passen.
  3. Vaste kosten: Wanneer je de volledige ICT-omgeving uitbesteedt, hoef je niet langer grote investeringen te doen maar betaal je vaste en voorspelbare maandelijkse kosten.
  4. Groeien: ICT outsourcing helpt jou om je organisatie snel te laten groeien, met minder overhead. Je krijgt meer tijd voor focus op je kernprocessen en om te doen waar jij goed in bent!
voordelen-uitbesteden-ict-solviteers

Waar moet je aan denken bij het uitbesteden van je ICT?

Als je een weloverwogen keuze wilt maken als het gaat om het uitbesteden van je ICT, is het goed om na te denken over de volgende vragen:

Wat is de personele bezetting van mijn organisatie?


Voor een klein bedrijf is het inhuren van een fulltime ICT’er soms gewoon te duur. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat als je een ICT’er in dienst hebt, hij of zij ook op vakantie zal gaan of ziek kan worden. Uitbesteden kan dan een prima optie zijn.

Heb ik de middelen om fulltime iemand in te huren voor ICT?


Je kunt een fulltime ICT’er inhuren, maar je kunt ook gebruik maken van een servicedesk die beschikbaar is op momenten dat het echt nodig is. Het voordeel van een servicedesk is dat het een oplossing biedt die gemakkelijk schaalbaar is: van bereikbaarheid tijdens kantooruren tot zelfs continue bereikbaarheid (24/7).

Ben ik in staat om de laatste technieken en kennis in huis te halen (en te houden)?


De ontwikkelingen in ICT gaan momenteel zo snel dat het bijna onmogelijk is om iedereen op de hoogte te houden van de laatste trends en continu bij te scholen. Bij het uitbesteden van je ICT krijg je de beschikking over ICT-engineers die op de hoogte zijn de laatste ontwikkelingen en technieken.

De helpdesk kijkt regelmatig naar ‘hick-ups’ en onderneemt daarop in overleg met mij actie. Het is een rustgevende gedachte dat onze IT-omgeving door Solviteers in de gaten wordt gehouden.
zeeuws-archief-en-solviteers

Angelique Groenewegen - Hoofd Beheer en Exploitatie bij het Zeeuws Archief in Middelburg

De servicedesk van Solviteers

Bij veel bedrijven bestaat het werk van de ICT-afdeling vooral uit het oplossen van problemen. Maar wil je een ICT-medewerker die alleen brandjes blust? Of heb je iemand nodig met een visie op ICT en die ook de tijd heeft om proactief iets met die visie te doen?


Wanneer je de ICT uitbesteedt aan Solviteers wordt ICT meer dan brandjes blussen. Zo biedt onze servicedesk o.a. de volgende voordelen:


  • Met onze eigen monitoringstools kunnen wij, op basis van uw data en van onregelmatigheden in de performance van het systeem, voorspellen wanneer er een storing aan dreigt te komen. Wij kunnen hier vervolgens preventieve maatregelen voor nemen. Dat bespaart uw organisatie onnodige downtime.


  • Natuurlijk lossen wij ook onverwachte problemen op mochten die onverhoopt voorkomen, zoals onverwachte bugs, crashes in hardware, menselijke fouten, etc.


  • Voor nieuwe medewerkers maken wij standaard een online account en/of werkplek.


  • Onze IT-engineers zijn op de hoogte van de laatste technieken en ontwikkelingen en kunnen met deze kennis en hun visie op ICT uw ICT-omgeving naar een hoger niveau tillen.


  • U bent niet afhankelijk van één persoon. Onze gehele service organisatie kan u van dienst zijn. Dit zorgt voor continuïteit.


  • Het doel van onze helpdesk is om uw medewerkers zo zorgeloos mogelijk te laten werken met zo weinig mogelijk uitval. Ondersteuning door onze servicedesk is gemakkelijk schaalbaar en kan worden ingekocht op de pieken en dalen in uw organisatie.

LIVE CHAT

Onze chatfunctie is beschikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur.

CONTACT

Wij zijn telefonisch en via Livechat bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur.

+31 (0) 30 280 36 55