Cookie-instellingen

Deze website gebruikt Cookies.

Meer informatie over het gebruik van cookies en gegevensverwerking vindt u onder onze cookie- en privacy-policy .

U kunt hieronder uw cookie-instellingen kiezen en accepteren:

4 goede redenen om te kiezen voor Managed Services

Als het over IT gaat wordt vaak gezegd: ‘Als alles maar goed draait, zijn wij tevreden.’ De continuïteit van jouw organisatie staat immers voorop. IT speelt bij dit alles een grote rol. Denk maar aan iets simpels als goed werkende computers en laptops; veel bedrijven kunnen niet zonder.


Maar om jouw IT-omgeving optimaal te laten functioneren, moet je best wat zaken op orde hebben. Vaak ontbeert het echter aan tijd, kennis en de juiste mensen. Het (deels) uitbesteden van je IT-omgeving kan in dat geval een uitkomst zijn.


Wat zijn Managed Services?

Managed Services zijn diensten die je (deels) uitbesteedt aan een derde dienstverlenende partij. Alle gemaakte afspraken hierover leg je vast in een Service Level Agreement (SLA).

4-redenen-kiezen-managed-services


Vier goede redenen

Maar waarom zou je nou gebruiken maken van Managed Services van een ICT-dienstverlener?

Hieronder geven we een vier goede redenen om je IT (deels) uit te besteden.

Zoals eerder genoemd: het kan zijn dat je zelf geen tijd, kennis en/of de juiste mensen hebt. Een ICT-dienstverlener beschikt vaak over een Skilled Servicedesk die dagelijks voor je klaarstaat.

De kosten worden te hoog. Het zelf in dienst nemen van beheerders brengt hoge vaste kosten met zich mee. Door het uit te besteden, aan een flexibele derde partij, voorkom je deze hoge vaste kosten. 

Werk je met processen die ook buiten kantoortijden blijven draaien? En zijn de risico’s bij het uitvallen van bepaalde systemen erg groot? Dan biedt een externe partij doorgaans een 24/7-servicedienst waar je gebruik van kunt maken.

Of het wordt misschien gewoon te veel om het zelf te doen? De organisatie groeit. Er wordt steeds meer personeel aangenomen, dus het beheer van je IT-omgeving wordt een te grote opgave. Ook een goede reden om het (deels) uit te besteden.

Projectbasis

Ook op projectbasis komen organisaties vaak de nodige handjes te kort. Of ze hebben net niet de juiste kennis in huis. Dan is het meestal ook mogelijk om bijvoorbeeld voor twee of drie maanden even wat extra ondersteuning te krijgen. Erg handig! En als iedereen duidelijk weet wat zijn of haar taak is (zoals omschreven in de SLA), dan is de kans op een succesvolle afronding erg groot.


Genoeg mogelijkheden

Besluit je om in zee te gaan met een externe Managed Services-partij? Wees je er dan wel bewust van dat goede communicatie van groot belang is. Waar is iedereen precies mee bezig? En hoe worden bepaalde dingen opgelost? Vraag het aan je dienstverlenende partij, waarmee jij je SLA hebt afgesloten. Zo houd jij je controle over de IT-omgeving, maar ligt het beheer toch bij de derde partij.


Kies ook voor gemak!

Al met al is er enorm veel mogelijk op het gebied van Managed Services. Meer weten? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op; wij praten je graag bij over de vele mogelijkheden.  

E-mail ons

Wij zijn via de mail bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur.

Info@solviteers.nl

Bel ons

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur.

+31 (0) 30 280 36 55