‘Zij begrepen de urgentie en gingen direct aan de slag’
Ransomware, helaas overkwam het ons bedrijf, zegt Bram Minnes van De Animatie Compagnie. ‘’Daardoor lag het hele netwerk plat. Een netwerk, dat we overigens toch al wilden vernieuwen. In plaats van veel geld betalen aan een onbekende hacker, besloot ik de vernieuwing sneller dan gepland door te voeren. Daarvoor zocht ik met spoed een lokaal IT-bedrijf, dat dit voor ons kon verzorgen. Via internet kwam ik met Solviteers uit Goes in contact. Zij begrepen de urgentie en kwamen daarom heel snel persoonlijk langs om een en ander voor ons op te lossen.”
Bram Minnes is tevreden over de inzet van Solviteers. Zijn bedrijf, Animatie Compagnie in Vlissingen, verzorgt de animatie op campings en vakantieparken in Nederland, maar ook in landen als België, Duitsland en Luxemburg. Op kantoor werken ongeveer 17 mensen. Daarnaast biedt hij in de zomermaanden werk aan circa 600 vakantiekrachten. Ransomware was wel het laatste wat hij kon gebruiken. “Het is natuurlijk heel vervelend als zoiets je overkomt. Gelukkig hadden we een back-up, waardoor we een deel terug konden zetten. Vanzelfsprekend was de tijdsdruk om tot een oplossing te komen groot. Het eerste contact met Solviteers verliep goed. Ik vond het prettig dat ze direct persoonlijk langskwamen om de situatie goed in de kaart te brengen. Dat is naar mijn idee ook het voordeel van lokaal samenwerken. Als er iets is, kun je elkaar snel vinden.”
Specialistisch werk voor professionals
Door snel te schakelen, kon Solviteers snel adviseren over een goede oplossing. Bram: “Prettig is dat ze in de tussentijd hielpen met gerichte oplossingen. E-mail bijvoorbeeld werkte niet meer; dat hebben zij verholpen. Ondertussen gingen ze aan de slag met een nieuwe server, firewall en de benodigde licenties. We hebben zelf een IT-er in huis, die bijvoorbeeld de software voor onze apps schrijft, maar hij heeft geen kennis van inrichten. Dat is naar mijn idee specialistisch werk voor professionals. Onze IT-er schakelde rechtstreeks met de medewerker van Solviteers. Althans medewerker, gelet op de urgentie kon Solviteers op zo’n korte termijn geen eigen medewerker vrijmaken. Daarom schakelden zij een derde partij uit hun netwerk in om ons zo snel mogelijk te kunnen helpen. Dat werkte heel goed. Solviteers richtte de basis in en onze eigen IT-medewerker werkte een en ander vervolgens gedetailleerd voor ons uit.”
Meerwaarde van persoonlijk contact
Nu alles opnieuw is geïnstalleerd, is het met name de eigen IT-medewerker die het onderhoud uitvoert. Er is nog af en toe contact met Solviteers. “Nieuwe licenties bijvoorbeeld schaffen we via hen aan. Natuurlijk weet ik ze te vinden als we vragen hebben. Het is prettig om te weten dat we persoonlijk geholpen worden. Dat waardeer ik, want dat werkt een stuk prettiger dan een callcenter.”
Meer weten?
Maikel, onze accountmanager, helpt je graag verder. Je kunt hem mailen of bellen.
E-mail: m.koekkoek@solviteers.nl | Telefoonnummer: 06 13 08 38 22