Zeeuws Archief: Solviteers neemt ons veel IT-zorgen uit handen
“Wij werken al enkele jaren samen met Solviteers. Het is prettig dat zij een vestiging bij ons in de buurt hebben. Bovendien waardeer ik de manier waarop ze met ons meedenken en voor ons klaarstaan. Om die reden ga ik ook graag met Solviteers de toekomst in. In de komende periode willen wij onze hardware en software vervangen. Ik hoor graag hoe ze dit met ons willen vormgeven”, aldus Angelique Groenewegen, hoofd Beheer en Exploitatie bij het Zeeuws Archief in Middelburg.
Helpdesk en beheer
De samenwerking met Solviteers bestaat al enkele jaren en is in de loop der jaren steeds verder uitgebreid. “Circa zeven jaar geleden is de automatiseringsomgeving volledig vernieuwd. Later hebben wij afspraken gemaakt over een helpdeskfunctie. Dit betekent dat sinds drie jaar alle meldingen direct naar Solviteers gaan. Zij pakken die vervolgens op. Het belang en de afhankelijkheid van automatisering neemt alleen maar toe. Hoewel wij een eigen systeembeheerder in huis hebben, neemt daarom ook Solviteers een deel van het beheer op zich. Zij kijken regelmatig naar ‘hick-ups’ en ondernemen daarop in overleg met mij actie. Het is een rustgevende gedachte dat onze IT-omgeving door Solviteers in de gaten wordt gehouden.”
Gemak van één partij
Omdat het Zeeuws Archief met een verouderd besturingssysteem werkt is het tijd voor de aanschaf van nieuwe hardware en software. Dat is gelijktijdig een moment waarop Angelique de afspraken en verantwoordelijkheden over en weer nadrukkelijk wil vastleggen. “Ik wil alles bij één partij leggen en een goed werkend systeem hebben, dat schaalbaar is. Ik heb zelf weinig kennis van deze materie en dus vertrouw ik op Solviteers. Zij hebben in de afgelopen periode bewezen een betrouwbare partner te zijn, waarop wij steeds kunnen terugvallen. Het Zeeuws Archief gaat nu eerst zelf uitzoeken wat het precies wil en zal vervolgens Solviteers uitnodigen om met een voorstel te komen. Pluspunt daarbij is voor mij dat Solviteers dichtbij zit en daarnaast veel specialistische kennis in huis heeft. Is de kennis niet op kantoor Goes aanwezig, dan hebben zij collega’s elders die ingeschakeld kunnen worden. Dichtbij en specialistische kennis, dat is een prettige gedachte.”
Over Het Zeeuws Archief
Het Zeeuws Archief is hét historisch centrum van Zeeland. Het is de historische ‘vind- en werkplaats’ voor iedereen die geïnteresseerd is in het verleden van Zeeland en de Zeeuwen. Bij het Zeeuws Archief werken circa 45 medewerkers en 60 vrijwilligers. Zij beheren niet alleen papieren archieven, maar ook een steeds groter aantal digitale archieven. Angelique is onder andere verantwoordelijk voor financiën, gebouwenbeheer, personeel, restauratie en behoud en de automatisering. Ze is tevens lid van het managementteam.
Meer weten?
Maikel, onze accountmanager, helpt je graag verder. Je kunt hem mailen of bellen.
E-mail: m.koekkoek@solviteers.nl | Telefoonnummer: 06 13 08 38 22